سخنرانی-min

سخنرانی آسانسوری چیست؟

سخنرانی آسانسوری یک پاسخ 30-60 ثانیه ای برای این سوال است که “شما چه کار می کنید؟” این یک خلاصه سریع از تجارت شما و ارزش پیشنهادی آن است. یک سخنرانی آسانسوری عالی باعث جلب توجه در تجارت شما خواهد شد و در نتیجه شما می توانید امیدوار باشید که به گفتگوی عمیق تری منجر شود.

 

سخنرانی آسانسوری فرصت خوبی برای کارآفرینان است. چه در یک مهمانی باشید، چه در یک رویداد شبکه ای برای شرکت های نوپا، ارائه یک مرور سریع به یک سرمایه گذار بالقوه یا فقط ملاقات با افراد جدید، یک سخنرانی به روش آسانسوری فرصتی برای معرفی شرکت خود به مشتریان، سرمایه گذاران و مراجعین بالقوه است.

به هر حال ممکن است با آن شخصی صحبت می کنید که شاید بتواند به شما کمک کند شرکت شما را به سطح بالاتری برساند. دلیل نامگذاری این سخنرانی به اسم آسانسوری این است که شما باید در یک مدت زمان کوتاه که حداکثر 1 دقیقه طول می کشد، خودتان و یا محصول خود را به دیگران معرفی و عرضه کنید. این سخنرانی باید به گونه ای عالی انجام شود که مخاطب به ادامه بحث با شما مایل باشد.

 

سخنرانی آسانسوری باید چگونه ارائه شود؟
سخنرانی آسانسوری باید چگونه ارائه شود؟

چه چیزی را باید در سخنرانی آسانسوری خود بگنجانید؟

ارائه سخنرانی آسانسوری مشکل است زیرا شما باید اطلاعات زیادی را در مدت زمان کوتاهی به مخاطب بدهید. همچنین لازم است بدانید، سریع تر صحبت کردن این مشکل را حل نمی کند! در عوض، شما باید یک روایت جالب و جذاب بسازید که مخاطبان شما تمایل پیدا کنند درباره کسب و کار شما بیشتر بیاموزند. در ادامه یک سری اطلاعات جامع در رابطه با چیزهایی که شما باید در سخنرانی خود بگویید، در اختیار شما قرار می دهیم.

 

محصول یا خدمات شما چه مشکلی را حل می کند؟

محصول یا خدمات شرکت شما برای حل مشکلی وجود دارد. اگر نتوانید زندگی بهتری برای مشتری ها ایجاد کنید، آن ها از شما خرید نمی کنند. مشكلی که محصول یا خدمات شركت شما حل می کند، را با استفاده از عباراتی مانند “آیا می دانید كه …” توصیف كنید.

یا “شما می دانید مردم چگونه با … مشکل دارند؟” هدف شما این است که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و آن ها را نسبت به یک مسئله مهم کنجکاو کنید. همچنین شما باید مخاطبان و مشتریان هدف خود را بشناسید. به عنوان مثال اگر شما یک شرکت تولید کننده محصولات بهداشتی و آرایشی برای بانوان هستید، باید بدانید مخاطبان هدف شما بانوان هستند و نه آقایان.

 

بازار هدف شما یا مخاطب هدف شما چه کسی است؟

همه شرکت های موفق انواع خاصی از مشتریان را هدف قرار می دهند. اگرچه وسوسه انگیز است که بگویید محصولات و خدمات شما برای “همه” است ، اما اگر بخواهید مجموعه خاصی از مشتریان بالقوه را به بازار عرضه کنید ، احتمال موفقیت شما بسیار بیشتر است. به عنوان مثال ، می توان به راحتی گفت که آرایشگاه جدید برای هر کسی که به یک مدل مو نیاز دارد، است. اما اگر این سالن بداند که می خواهد به چه مشتریانی خدمت کند، بیان بسیار بهتری برای بازاریابی و جذب مشتری بالقوه خواهد داشت.

 

راه حل شما چیست؟

این بخش احتمالا آسان ترین قسمت هر سخنرانی است. توصیف آنچه شرکت شما در واقع تولید یا فروش می کند. راه حل شما باید مشکلی را که توصیف کرده اید، حل کند و انتخاب درستی برای مشتری هدف شما باشد. سعی کنید راه حلی را ارائه دهید که جذاب و ساده باشید. هر چه راه حل شما برای حل مشکل مخاطب یا مشتری پیچیده تر باشد، جذابیت کمتری برای مخاطب دارد.

 

ارزشی که ارائه می دهید چگونه است؟

ارزشی که شما برای بازار هدف خود فراهم می کنید همان چیزی است که راه حل شما را برای مشتری مناسب می کند. این دلیلی است که مشتری شما تصمیم می گیرد محصول یا خدمات شما را بخواهد یا نه.

 

 

هدف از سخنرانی آسانسوری چیست؟-min
هدف از سخنرانی آسانسوری چیست؟-min

پیشرفت شما تاکنون چگونه بوده است؟

هر کسی که می خواهد درباره شرکت شما بیشتر بیاموزد، می خواهد بداند که شما تاکنون چه کاری انجام داده اید. آیا در حال حاضر مشتری دارید؟ آیا هنوز در مراحل اولیه رشد هستید؟ شاید شما اخیرا جایزه ای دریافت کرده اید که ارزش دارد درباره آن صحبت کنید. یک ایده عالی چیزی نیست که افراد مناسب بتوانند آن را به یک تجارت تبدیل کنند. سخنرانی آسانسوری شما باید توضیح دهد که چرا شما و یا تیم شما افرادی مناسب برای ایجاد تجارت هستند.

 

هدف شما چیست؟

اگر با یک سرمایه گذار بالقوه یا کسی که ممکن است سرمایه گذاران را بشناسد صحبت می کنید، ذکر یک هدف برای جمع آوری کمک مالی می تواند ایده خوبی باشد. حتی اگر به دنبال جمع آوری پول نیستید، ممکن است اهداف دیگری مانند اولین فروش یا بستن یک حساب بزرگ داشته باشید. شما هرگز نمی دانید آیا شخصی که با او صحبت می کنید می تواند به شما کمک کند یا خیر.

فرمول سخنرانی آسانسوری چیست؟

شما می توانید سخنرانی آسانسوری را به روش های مختلف انجام دهید، اما چند فرمول وجود دارد که می تواند در درک آنچه میخواهید بگویید به شما کمک کند. ما در ابتدا با مشاهده یک نسخه بسیار کوتاه شروع خواهیم کرد که می توانید برای پاسخ سریع به این سوال که “چه کاری انجام می دهید؟” از آن استفاده کنید.

فرمول یک جمله ای برای سخنرانی آسانسوری:

ما [راه حل] را برای [بازار هدف] درست می کنیم تا [ارزش] را بدست آوریم. بدون پر کردن جای خالی این فرمول واقعا کوتاه به نظر می رسد، اما به محض اضافه کردن مشخصات ، باید مقدمه ای سریع باشد. به عنوان مثال ما برای صاحبان مشاغل کوچک ابزارهای برنامه ریزی و ردیابی عملکرد را ایجاد کرده ایم تا آن ها بتوانند با سهولت بیشتری سرمایه های اولیه را جمع آوری کنند، بودجه ها را توسعه دهند و عملکرد را در داشبورد مالی با کاربرد آسان پیگیری کنند.

نسخه بلندتر سخنرانی آسانسوری:

آیا می دانید [بازار هدف] [مشکل] دارد؟ ما [راه حل] آن [ارزش] را ایجاد کرده ام. تا کنون، ما این [پیشرفت] داشته ایم. اکنون، ما امیدواریم که [هدف] بگیریم. تیم ما [تجربه] داریم.
با استفاده از این فرمول ، شما می خواهید شنوندگان را با یک داستان جذاب یا مجموعه ای از حقایق مایل کنید که مشکلی را که شرکت شما در تلاش برای حل آن است روشن می کند. این یک روش عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و جلب توجه آن ها به تجارت شما از همان خطوط ابتدایی سخنرانی شماست. این مهارت شماست که باعث می شود مردم بخواهند بفهمند چگونه مشکل را حل کرده اید.

 

فرمول سخنرانی آسانسوری چیست؟-min
فرمول سخنرانی آسانسوری چیست؟-min

 

نکات کلیدی سخنرانی آسانسوری

به طور خلاصه سخنرانی خود را ارائه دهید: ادامه و بحث در مورد موضوعی که علاقه زیادی به آن دارید آسان است ، اما باید به افرادی که با آن ها صحبت می کنید احترام بگذارید و اطلاعات کافی برای جلب نظر به آن ها بدهید. به طوری که امیدوار باشید که آن ها شروع به پرسیدن سوالاتی از شما کنند و شما بتوانید جزئیات بیشتری را از طریق مکالمه بیشتر ارائه دهید. به یاد داشته باشید ، شما نمی خواهید کسی باشید که دکمه “بستن در” را در آسانسور نگه داشته است تا مخاطب خود را اسیر نگه دارد تا بتوانید اطلاعات بیشتری را به او بگویید!

هدف خود را بدانید: هدف از سخنرانی آسانسوری شما، انتقال آخرین اطلاعات مربوط به تجارت شما نیست. هدف ایجاد علاقه است. شما می خواهید آنچه می گویید به یادماندنی و جالب باشد تا مخاطبانتان از شما بخواهند که بیشتر به آن ها بگویید. هدف نهایی ایجاد ارتباط، تشکیل جلسه و گرفتن مجوز برای توضیح بیشتر کسب و کار شما است.

سخنرانی خود را تمرین کنید، اما آن را حفظ نکنید: بله، تمرین برای سخنرانی آسانسوری ایده خوبی است. اما شما نمی خواهید بیش از حد متن را به صورت رباتیک بیان کنید. حفظ کلمه به کلمه ایده خوبی نیست. درعوض شما می خواهید صحبت های شما مکالمه ای و طبیعی باشد تا بتوانید راحت تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. همچنین شما می خواهید صحبت خود را بسته به شرایط و مخاطب کمی سفارشی انجام دهید.

مخاطبان خود را بشناسید: بسته به اینکه در حال سخنرانی با چه کسی هستید ، می خواهید جزئیات را تغییر دهید تا اطلاعاتی را فراهم کنید که با دانش مخاطب شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما در حال استفاده از یک وسیله پزشکی برای تعدادی از پزشکان هستید ، استفاده از اصطلاحات پزشکی بیشتر احتمالا ایده خوبی است. اما ، اگر سخنرانی آسانسوری خود را برای افرادی ارائه می دهید که با اصطلاحات پزشکی آشنایی ندارند، ممکن است بخواهید از زبان روزمره بیشتری استفاده کنید که همه بتوانند آن را درک کنند.

قانع کننده باشید: به خصوص اگر سخنرانی آسانسوری کمی طولانی تری دارید ، یک داستان یا حکایت جالب بگویید که مشکلی را که شرکت شما حل می کند، واقعی جلوه دهد. شما می خواهید مخاطبان شما سر تکان دهند و فکر کنند ، “بله ، این یک مشکل واقعی است. امیدوارم که بالاخره کسی بتواند راه حل خوبی برای آن پیدا کند. ” سپس ، وقتی راه حل خود را ارائه می دهید ، بسیار قانع کننده تر خواهید بود و توجه کامل مخاطبان خود را به خود جلب می کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *